onsdag 7. april 2010

potteskjuler


Jeg tar utfordringen hos guttemamma 
og viser fram min favorittpotteskjuler.


Den er litt sånn støpt, betongaktig, med et 
barokklignende trykk i skimrende bronse. 
Liker det røffe i betongen mot det skjøre trykket.. 
vakkert!


Blomsten som står oppi potteskjuleren kjøpte jeg i høst. 
Det er en av mine favoritter den også.
Den heter Senecio og har morsomme 
erteaktige blader.
Er såå fornøyd med at den har blomstret igjen!! :-)


Jeg er veldig glad i planter, men har ikke alltid vært 
like flink til å ta vare på dem. 
Det kommer seg heldigvis!!
Mye mulig det er lyset i leiligheta som hjelper til. 
 Har kanskje bodd i noen huler tidligere ;-)

En annen favorittplante hjemme hos meg 
er denne hjerteranken. 
Den leita jeg lenge etter, 
og fant den endelig før påske i fjor. 
 

Tok noen bilder av den i september. 
Veldig kjekt å se at den har vokst så masse!! 
Mange tror at det er fjere planter i vinduskarmen, 
for jeg har satt noen skåler under den 
for at den skal få mer luft å vokse i ;-)


Tar du utfordringen??? :-)

3 kommentarer:

  1. Heia. Så koselig du stakk innom meg.
    Enn at du har fått den "erte"hengeplanten til å blomstre. Det har jeg ikke sett før. Kjempe fin blogg du har også.

    Ha en fin ettermiddag :)
    Hilsen
    Randi

    SvarSlett
  2. hmm... tror jammen jeg må på blomst-og-potte-shopping jeg altså for jeg har virkelig ingenting å finne frem! nydelig den du viser i de øverste bildene!
    klem

    SvarSlett
  3. så fin den va. akk sånn som æ like pottesjulera :D
    du er så flink med sånn interiør-ting. sku ønske æ å va så flink...

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails