onsdag 27. april 2011

lokal produksjon - scones


Jeg synes det er kjekt å kjøpe mat som er produsert lokalt. Det er jo litt inn også.. hehe..  Jeg fant denne melblandingen fra Stangeland Mølle. Dette er en sconesblanding som er enkel å lage. Stangeland Mølle ligger i Sandnes og kan by på flere typer melblandinger og mel. Liker det fargerike designet på posene og får lyst til å kjøpe flere typer sånn at de kan stå ved siden av hverandre i skapet.. ta en titt her.


Jeg er ikke vant til at scones er så søte, men liker du det er denne midt i blinken. De er veldig gode med smør og brunost. Jeg har en pakke til stående i skapet.  Jeg vil nok tilsette et egg i deigen når jeg skal bruke den.. syntes det ble mye smuler. :-)

2 kommentarer:

  1. Så kjekt at du har funne deg ein lokal matrett.

    Kortreist mat er alltid kjekt å finne.
    Her er det Sundepølse, tomat og agurk vi kan få kjøpt av kortreist mat.
    Må innrømme at eg saknar slaktaren her som laga eige pålegg også, men vi har no pølsa heldigvis.
    Den er berre knallgod, mykje meir smak på enn Åkerring og Vossakorv.
    Og av og til på marknader her så får ein og kjøpt lefser oa bakevarer. :)

    SvarSlett
  2. Hei.

    Hørtes godt ut med brunost på. Minner meg om Tine reklamen hvor han lille gutten får ei skive fersk brød med brunost på. Mmm...

    Klem Mona C

    PS Stilig vaffel i innlegget under her.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails